Roadtrip California - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Berry Loonen - WaarBenJij.nu Roadtrip California - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Berry Loonen - WaarBenJij.nu

Roadtrip California

Blijf op de hoogte en volg Berry

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Beste lezers,

Het is weer is tijd om weer wat van me te laten horen dacht ik zo. Het gaat hier allemaal prima, de reis zit erop en zit momenteel te wachten op het vliegveld. Vanmorgen was ik helemaal voorbereid om weer terug naar Nederland te gaan; Back to the basics. Maar toen ik vanmorgen mijn emails door keek zag ik dacht mijn vlucht vier uur vertraagd was. Een beetje een domper, want nu ik dit schrijf ben ik mijn tijd maar aan het vullen op het luchthaven.
In mijn laatste reisverslag schreef ik dat mijn stage erop zat en ik nu eindelijk vakantie had. Ik had een auto gehuurd en ben gaan rondreizen door Californië. Ik ben niet zomaar gaan rond rijden, ik had mijn reis wel van te voren gepland, want je moet voor jezelf wel een beetje weten wat je wilt zien. Op zaterdag 5 juli ben ik ’s morgens eerst mijn huur auto op wezen halen in Eureka, Ik kon niet direct vertrekken, want Nederland moest nog spelen tegen Costa Rica, dus eerst de wedstrijd gekeken en daarna vertrokken. Er stond een eerste aardig rit op het programma, namelijk z’n 535 kilometer. Mijn eerste stop was in San Jose (Zuid San Francisco) om de volgende dag meteen door te rijden naar het zuiden van Californië. Ik ben gereden langs de gehele kustlijn van Californië, van Arcata tot aan Santa Barbara. Het was een zeer mooie rit langs een erg mooie kust, één van de mooiste en afwisselende kusten die ik tot nu toe in mijn leven gezien heb, zeker een aanrader!
Eenmaal aangekomen in Santa Barbara sliep ik bij Joel op zijn boot. Joel was een collega die ik had leren kennen toen ik voor twee weken op de farm in Oxnard had gewerkt. Joel heeft een boot in de haven van Santa Barbara en ik mocht daar zo lang als ik wilde verblijven. Ik heb uiteindelijk twee nachten op zijn boot geslapen en heel Santa Barbara gezien. Santa Barbara is misschien wel het mooiste kust plaatsjes van Californië als je het mij vraagt. Het stadje heeft veel weg een Spaans kust plaatsje en heeft mooie stranden. Een mooie bijkomstigheid is dat het er vaak mooi weer is, dit komt doordat de bergen hier zo dicht aan de kust liggen en de Channel eilanden houden de koude oceaan stroom tegen. Ik kon er wel twee weken verblijven zo mooi en goed vertoeven dat het er was, maar ik moest verder, want ik wilde wel wat meer zien in deze 15 dagen.
De volgende stop stond gepland in Huntington Beach (LA). In maart had ik een vrouw leren kennen die bij toeval bij ons in de winkel was die in Huntington Beach woonde. Ik heb vervolgens contact met haar gehouden en ik kon bij haar thuis verblijven zolang ik wilde. Ik heb uiteindelijk met haar zoon Nederland – Argentinië gekeken met nog wat Nederlanders en Duitsers in een soort van Duitse bierhal, het was gezellig alleen het resultaat viel tegen. Ik had namelijk gehoopt dat ze de finale gingen halen dan kon ik deze mooi in Las Vegas kijken. Na één nacht in Huntington Beach te zijn geweest ben ik door gereden naar het zuidelijkste puntje van Californie, San Diego. In San Diego heb ik één dag een city tour gedaan zodat ik de hele stad in een dag had gezien. San Diego is ook een erg mooie stad en in San Diego is ook de Amerikaanse marine gevestigd. Ik heb dan ook een van de vliegdekschepen bezocht die in de haven lagen waar je een gehele rondleiding kreeg. Verder heb ik natuurlijk ook alle beroemde punten in San Diego bezocht zoals hotel Del Coronado. De volgende dag ben ik ’s avonds terug gereden naar Huntington Beach om daar een nacht te slapen en vervolgens koers te zetten naar Las Vegas. Na Las Vegas wilde ik eigenlijk door Death Valley naar Sequoia national park rijden, maar Tony de vrouw waar ik verbleef raden het me af om daar doorheen te rijden. Ze vertelde me dat het te warm en te gevaarlijk was, vooral in me eentje. Ik heb het dus maar niet gedaan, maar ben nog steeds wel benieuwd hoe het er daar uitziet, het wordt namelijk niet voor niks Death Valley genoemd omdat er ieder jaar mensen dood gaan door de hitte. Maar als ik nog eens terug ga wil ik er zeker een kijkje gaan nemen.

Eenmaal aangekomen in Las Vegas keek ik mijn ogen uit natuurlijk. Alles kan daar in deze stad en het is natuurlijk een waar gok paradijs, maar er zijn ook complete beroemde steden en plaatsen uit de wereld nagebouwd. In een straat kom je zowel in Egypte als New York, Parijs en Italië. De eerste dag in Las Vegas heb ik de Grand Canyon bezocht, dit was een hele trip van 14uur. Het was jammer dat we zoveel in de bus zaten ik had liever achteraf wat meer tijd in de Grand Canyon door gebracht. Het was natuurlijk wel indrukwekkend om te zien dat een rivier dit ooit heeft gecreëerd. In Vegas heb ik niet echt veel gedaan meer mijn ogen uitgekeken en geprobeerd om zo veel mogelijk te zien. Dat is nog best lastig in drie dagen, want er is zoveel te zien in deze stad. Het is ook een stad waar je je geld gemakkelijk kwijt kan, dus als u nog van u geld af moet ga naar Las Vegas! In Las Vegas was het iedere dag ook erg warm 44 graden gemiddeld. Het was dus goed weer om de hele dag ook aan het zwembad te liggen. Na Las Vegas ben ik door gereden naar Hanford. Hanford ligt tussen Bakersfield en Frenso, ook wel Central Valley genoemd. In Hanford zaten Teun en Maike twee collega studenten van de HAS. Ik heb uiteindelijk twee dagen in Hanford verbleven en het Sequoia national park bezocht met Teun en Maike. Het was wel weer is leuk om mensen van school te ontmoeten en hebben dan ook veel gelachen deze dag. Ik wilde nog wel langer blijven, maar hun moesten ook gewoon stage lopen en ik moest verder met mijn reis. De volgende morgen moesten Teun en Maike alweer vroeg aan het werk omdat het ’s middag te warm is, daarom ben ik deze dag vroeg vertrokken naar Yosemite national park.

Ik was al op tijd in Yosemite dus had een hele dag om te besteden in het park. Al snel bleek dat een dag toch wel kort was. Er is namelijk zoveel moois te zien en één dag is te kort om alle watervallen en berg paden te beklimmen. Aan het einde van de dag had ik dan aardig was kilometers in de benen zitten want met 34 graden berg op en berg af valt nog best wel tegen. Mijn wekelijkse sport moment had ik dus ook weer gehad. Aan het eind van de dag ben ik naar mijn Hotel gereden net buiten het Park (2uur rijden). De volgende dag twijfelde ik om nog terug te gaan, want ik had eigenlijk nog niet alles gezien. Ik heb uiteindelijk toch besloten om Yosemite te laten voor wat het was en heb koers gezet richting San Francisco. Ik dacht 1 dag in San Francisco is eigenlijk wel te kort en zelfs twee dagen bleek nog wel veel te kort in deze geweldige stad. Op mijn eerste dag kwam ik rond de middag aan dit was ook de laatste dag dat ik nog mijn huur auto had dus ik heb deze dag zoveel mogelijk punten in de stad bezocht die makkelijker met de auto te bereiken zijn dan met het OV. Zo ben ik natuurlijk weer even naar Golden Gate bridge geweest om nu foto’s te maken van de andere kant. San Francisco is ook bekend vanwege het meest bochtige en steile straatje in de wereld waar je me een auto doorheen kan rijden. Ik dacht dat is net iets voor mij dat moet ik gewoon een keer proberen. Dus ik door Lombard Street gereden, nou ik kan je vertellen het is een hele attractie iedere toerist met een auto wil dit natuurlijk proberen. Natuurlijk waren de nodige kuddes Aziaten en Chinezen ook weer aanwezig om alles goed op beeld vast te leggen. Ik snap trouwens wel dat China een één kind beperkingsregel heeft, want je kunt hier namelijk nergens komen of ze zijn van de partij. Ik werd er op een gegeven moment wel stapel gek van! Het gekke is dat deze mensen ook nooit alleen zijn, maar altijd met een hele bus vol. De volgende dag heb ik eerst mijn huur auto terug gebracht naar de airport en ben ik vervolgens met de metro naar San Francisco gegaan. Een bezoek aan Alcatraz kon natuurlijk niet ontbreken, dus dit was het eerste wat ik deze dag gedaan heb. Verder heb ik deze dag nog meer historische punten bezocht in San Francisco en nog wat geshopt. Het was trouwens jammer dat ik zo weinig tijd nog had, want je kunt namelijk geweldig shoppen in San Francisco. De twee dagen waren immers zo kort dat ik eigenlijk nog niet eens de gehele stad goed heb kunnen zien. Het was er namelijk ook wel erg druk. De bussen zaten vaak zo vol dat je moest wachten op de volgende hierdoor koste het reizen erg veel tijd. Het was ook eenmaal vakantie in Amerika en de stad zat vol met toeristen. Het is beter om nog een andere keer terug te gaan om nog wat meer tijd door te brengen in deze geweldige stad.
Ik kan nog wel pagina’s schrijven over mijn hele reis, maar daar heb ik geen zin in. Ik denk in ieder geval dat dit verhaal mijn roadtrip in grote lijnen beschrijft. Als je meer wil weten of zien, vraag het gerust en dan laat ik ook mijn foto’s zien deze vertellen namelijk meer dan al deze woorden.
Ik hoop dat jullie op deze manier een beetje op de hoogte hebben kunnen blijven van mijn verblijf in de USA en dat mijn reisverslagen een beetje de moeite waren om te lezen. Tot over een paar uur in Nederland Houdoe!

  • 23 Juli 2014 - 01:56

    Ome Dim En Tante Lisette:

    Berry, je hebt een hele mooie reis gehad! We hebben dit verslag pas gelezen nadat we de foto van je vader en jou op de luchthaven hebben gezien. We weten dus dat je goed aangekomen bent in Nederland. Deze ervaring pakken ze je niet meer af. Groetjes aan iedereen daar! Ome Dim en Tante Lisette

  • 23 Juli 2014 - 11:25

    Bart:

    Mooi verhaal weer Berry en een hoop herkenbare dingen lees ik terug! Zal wel goed bevallen zijn allemaal en ik zie je in september weer in Den Bosch!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berry

Ik ben een 3e Jaars student Bedrijfskunde & Agribusiness HAS hogeschool. Momenteel doe ik een internship voor mijn opleiding in de USA.

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 1569
Totaal aantal bezoekers 5236

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 20 Juli 2014

Internship USA

Landen bezocht: