Sacramento! - Reisverslag uit Arcata, Verenigde Staten van Berry Loonen - WaarBenJij.nu Sacramento! - Reisverslag uit Arcata, Verenigde Staten van Berry Loonen - WaarBenJij.nu

Sacramento!

Blijf op de hoogte en volg Berry

12 Mei 2014 | Verenigde Staten, Arcata

Beste allemaal,

De 6e week hier in Californië zit er al weer op de tijd is toch aardig snel gegaan, maar dit komt ook mede door de enorme drukte voor moederdag.

Zondag 27 April was de dag dat we gingen vertrekken vanuit Arcata naar Sacramento om daar een gehuurde cooler te runnen voor Sun Valley. Ik ben samen met 3 andere (Victor, Sergio en Axel) afgereisd naar Sacramento. Ik vertelde Victor of hij me rond 12uur op kon pikken dan kon ik van te voren nog even skypen met het thuis front. Dus zo gedaan, Victor kwam me rond 12uur oppikken. Eerst even langs de airport om daar de huur auto oppikken. Daarna de Axel en Sergio ophalen om vervolgens naar Sacramento te rijden. We stopten eerst nog even bij een plaatselijk restaurant waar de verjaardag werd gevierd van een van de klein kinderen van Victor. Hier hebben we even wat gedronken en wat pizza gegeten en vervolgens hebben we koers gezet naar Sacramento een auto rit van ongeveer 5uur.

Het was dan wel 5uur rijden maar dit is voor Amerikaanse begrippen dichtbij. Tijdens deze auto rit heb ik veel mooie dingen gezien mooie natuur en zeer afwisselende landschappen. Het is weer is wat anders dan dat platte en saaie Nederland. Rond een uur of 7 half 8 kwamen we aan in Sacramento, we hebben toen eerst even gekeken waar de cooler was en zijn vervolgens naar ons hotel opzoek gegaan en om op tijd te gaan slapen. De maandag zou zeer rustig beginnen, want we kregen deze dag nog geen inbound. We moesten ervoor zorgen dat de cooler helemaal klaar was en de computer geïnstalleerd was e.d. zodat alles werkte. Rond de middag was alles klaar dus hadden we nog genoeg tijd om iets te zien van de stad. Ik stelde voor om naar downtown Sacramento te gaan. Die middag hebben we het capitool bezocht en zijn we over de bekende gele brug gereden. Het was erg leuk om het capitool te zien ook omdat de gouveneur juist die middag in bespreking was en deze zitting was open voor publiek dus heb ik dat ook weer is een keer gezien hoe dat er hier aan toe gaat.

De volgende dag moest er dan echt gewerkt worden. De eerste truck arriveerde om 7uur 's morgens. De werkzaamheden die we hier moesten doen in de cooler waren speciaal voor een grote klant Pro-flowers genaamd. Pro-flowers is een amerikaans bedrijf dat online bloemen en boeketen verkoopt. In de cooler in Sacramento ontvingen we dan inbound van de farm in Oxnard en Arcata. Op de dozen die we binnen kregen staan twee codes 1 voor de bestemming bv FFF is Miami en een artiekel code bv A620 wat een bos tulpen is gemengd met irissen. Ik had een heel document gekregen met daarin alle orders van de klant onderverdeeld onder de bestemmingen. Onze taak was om de pallets te checken op bestemming en vervolgens de product aantallen te controleren per bestemming. Dus bv voor de eerste truck naar Miami gaan 110 boxen A620. Dus iedere pallet met daarom 33 boxen moest zeer goed gecontroleerd worden en geteld worden, een foutje is zo gemaakt. Verder scande we ook iedere pallet zodat we wisten wat er zich ongeveer in de cooler bevond. Het probleem dat we alleen hadden was dat de deuren van de cooler een beetje aan de kleine kant waren en de pallets te hoog. Hierdoor kwam het weleens voor dat er eerst een laag dozen met de hand afgehaald moest worden voordat de pallet uit de trailer gereden kon worden. Een hoop gedoe dus, volgend jaar toch ook even de deuren opmeten als je een cooler huurt Sun Valley!

Doordat het z'n chaos en drukte was sluit er in de shipping cooler op de farm regelmatig weleens een foutje in dus daarom moest er goed gecontroleerd worden. Mijn taak was om er voor te zorgen dat alles draaide en alles beetje smooth verliep. Verder moest ik ook alle communicatie met beiden bedrijven doen en zorgen dat de juiste producten in de juist truck gingen naar de juist bestemming. Ik had dus een best verantwoordelijke taak. Er waren dagen Bij dat we in totaal 20 truck inbound en outbound hadden op één dag. Dat zijn aardig lange dagen van 5uur 's morgens tot 7uur 's avonds en dan kon het zelfs nog voorkomen dat we 's avonds nog terug moesten als er nog een truck inbound kwam om deze te lossen. Maar gelukkig waren dat de drukste dagen en waren er ook dagen dat we eerder klaar waren zodat we nog even lekker aan het zwembad konden liggen bij het hotel.
Op een gegeven moment kwam ook nog een kerel van Pro-flowers langs om te kijken of alles wel goed verliep, zijn naam was Shawn. Shwan was een typische amerikaan groot dik, Iphone en een stapel papieren in zijn handen en niet op zijn mondje gevallen. Nou ik heb mezelf kapot gelachen met deze man. Hij wilde alles regelen als er een nieuwe truck kwam stond hij met luid geschreeuw en hand gebaren duidelijk te maken aan de chauffeur wat er van hem gevraagd werd. Verder vertelde hij dat hij het zo druk had dat hij vaak tot diep in de nacht nog aan het werk was, dit was trouwens niet aan hem af te zien.
Er waren vaak dagen bij dat we zoveel trucks kregen dat er eigenlijk geen tijd was voor pauze of lunch, dus dan was Shawn zo vriendelijk om even naar de plaatselijk grote gele M te rijden en daar een paar zakken hamburgers te halen, waar hij dan zelf ook gezellig van mee at. Op zondag hadden we zoveel pallets om te schippen dat er een aantal foute pallets tussen zaten. Deze moesten opnieuw opgestapeld worden omdat er soms een aantal verkeerde boxen op de pallet zaten. Ik had het druk met bellen en mailen omdat veel truck vertraging hadden en om alles nog een beetje op schema te laten lopen. Dus Shawn niet te lui om ook zijn handen uit de mouwen te steken en begon met rebuilding van de pallets. Maar naar een pallet zweette hij al zo hard dat hij zijn vest al uit trok en zei; Jesus it is hot in here! . En moet u na gaan dit is in een koelcel van ongeveer 3 graden, waar ik 3 truien over elkaar aan heb en een paar handschoenen. Ook is dit een erg groot contrast met de temperatuur buiten in Sacramento deze is namelijk 25graden Celsius. Je krijgt dus best wel een klap als je lang binnen bent geweest en ineens naar buiten loopt.

Verder kregen we de vierde dag te horen dat er ganging was in ons hotel niet echt een fijn bericht wetende dat al jou spullen in het hotel liggen. Dus direct in de auto gestapt koffers gepakt en toen heeft het bedrijf een ander (veel beter) hotel voor ons gezocht. Hier konden we lekker slapen en sliep ik weer lekker op een grote boxspring zoals thuis. Afgelopen woensdag 7-5 waren we al op tijd klaar en besloten we om 's middags naar San Francisco te gaan om daar is rond te kijken. Die dag heb ik een aantal mooie dingen gezien zoals Alcatraz en natuurlijk de Golden Gate Bridge. Die avond zijn we weer terug gereden naar het hotel en bereidden we ons voor op onze bijna laatste dag. Donderdag avond hebben we nog een lekker hapje gegeten bij ''Hooters'' wat heell aangenaam restaurant is met zeer spontane bediening. Vrijdag 9-2 ging om 2.00PM de laatste truck eruit en zat onze taak erop. We konden alle spullen weer inpakken en weer koers zetten richting Arcata. Weer een mooie auto rit van 5uur door de bergen van Californië. Eenmaal weer thuis gekomen was de farm helemaal leeg en verlaten want iedereen was thuis lekker van zijn weekend aan het genieten omdat de dagen ervoor iedereen zoveel uren heeft gewerkt. Maandag begint weer een nieuwe week is kijken wat er dan weer op het programma staat.

Tot over een week of twee,

Berry

• 12 Mei 2014 - 18:39

Lisette Jansen:

Hallo Berry, het was weer een heel verslag. Leuk om alles te lezen en de foto's voorbij te zien komen. De tijd gaat erg snel als je het druk hebt. Nog een fijne tijd daar!

• 13 Mei 2014 - 12:27

Johan Loonen:

Berry het is een mooi verslag is lees het nu pas.
    Groetjes pa.

• 15 Mei 2014 - 13:05

Ton En Lian Sips:

Hey Berry, wat een goed verslag. Heel leuk om jou zo een beetje te kunnen volgen door te lezen wat je allemaal meemaakt. Fijn dat je het zo goed maakt en het naar je zin hebt. Kijk goed rond en geniet ervan. Groetjes van de buurtjes Sips.