Oxnard - Reisverslag uit Arcata, Verenigde Staten van Berry Loonen - WaarBenJij.nu Oxnard - Reisverslag uit Arcata, Verenigde Staten van Berry Loonen - WaarBenJij.nu

Oxnard

Door: Berry

Blijf op de hoogte en volg Berry

31 Mei 2014 | Verenigde Staten, Arcata

Beste mensen het is weer tijd om maar weer is een verhaaltje te tikken. Ik heb afgelopen weken weer veel meegemaakt dat het wel weer de moeite is om iets op papier te knallen.

Mijn laatste verhaal eindigde dat ik terug kwam uit sacramento omdat we daar de cooler voor moederdag hadden gerund. De nieuwe week ging weer van start alles ging nu 5 versnellingen langzamer dan in de tijd voor moederdag, wat een gekke huis. Ik wist niet dat het contrast zo groot kon zijn. Maar het volume dat Sun Valley met moederdag op de markt zet is 5 keer zo groot als normaal. Niet gek dus dat er een paar tandjes bijgezet moesten worden. Deze maandag leek het mijn wel een slim plan om maar is wat werk te gaan besteden aan me verslag, want dat is toch ook wel belangrijk. Maar eerst weer even iedereen gedag gezegd op de farm en in het warehouse natuurlijk bij de crew van Billy. Verder heb ik deze week 4 dagen op kantoor gewerkt en twee dagen in het warehouse. Ik zit hier nu maar alleen in het huis dus 's avonds moet ik me maar beetje bezig zien te houden, maar dat lukt prima. Omdat een hele dag achter de pc te zitten is ook slaapverwekkend dus af toen maar even naar het strand hardlopen en weer terug(toch nog beetje sportief bezig zijn hier). Verder iedere dag mijn eigen potje koken, want twee weken fastfood eten in Sacramento komt op een gegeven moment ook je strot uit. Vrijdag 17/5 weer een avondje met een aantal collega's van de farm opstap geweest. Een hoop gelachen weer deze avond en vooral omdat iedereen de volgende dag ook weer moest werken. Vooral met Tim de productie manager die bijna de sleutels van zijn pick-up nog in een gat van zijn pick-up liet vallen waar hij ze bijna niet meer uit kreeg. Het uitgaan is hier trouwens wel anders dan in Nederland in alle bars staan poule tafels en veel mensen zijn heel de avond aan het poule (dit is trouwens alleen hier in het noorden). Voor de rest van het weekend een beetje rustig aangedaan, want het volgende avontuur stond al weer voor de boeg! De koffer kon weer ingepakt worden, want ik ga voor 11 dagen naar de farm in Oxnard. En Oxnard is de aardrijkskundig aangelegde onder ons bij vlak bij LA, dus down south.

Maandag morgen moest ik dus om 5.30uur klaar staan om deze keer het vliegtuig niet te missen naar Oxnard. Ik had voor de zekerheid mijn wekker maar 3 keer gezet om het vliegtuig zeker niet te missen. Ik vloog samen met Lane (directeur) en Francisco (safety manager) naar Oxnard. Lane vliegt wekelijks naar de farm in Oxnard met zijn eigen vliegtuig. Dus dat was mooi ik mocht mee in zijn eigen kleine privé vliegtuig naar de farm in Oxnard. Het was echter wel een propeller vliegtuig dus hij ging niet zo snel als een Jet, maar was weer wel leuk om mee te maken. Eenmaal aangekomen in Oxnard werd ik afgedropt, want Lane vloog meteen door naar de farm in (Baja) Mexico. Het was wel even wennen weer een hele andere omgeving waar je niemand kent, maar het wende echter al snel. Ik werd goed ontvangen en de mensen op de farm waren heel aardig. Deze 11 dagen verbleef ik in een huis op de farm waar ook de warehouse manager(Tony) woont en nog een paar andere collega's in de omliggende huizen. 's Avonds was er dus altijd wel iemand om mee te gaan eten of even ergens heen te gaan. Ik had alleen geen wifi in het huis dus het leek deze 11 dagen of ik beetje van radar verdwenen was. Ik had een aantal dingen die ik wilde doen in Oxnard omtrent mijn opdracht. Ik moest zicht krijgen op het transport systeem dat gehanteerd wordt op de farm in Oxnard. Deze farm is toch weer heel anders als Arcata, hier komen dagelijks zoveel truck brengen en pick-up doen. Het is dus een hele dag een komen en gaan van vrachtwagen terwijl het warehouse nog niet eens de helft is van Arcata. Ik heb vooral veel met de mensen van transport en sales gepraat en samenwerkt om aan mijn project te werken. Ik was blij dat ik in het zuiden zat eindelijk iedere dag mooi weer en lekker in je korte broek en t-shirtje. Op de locatie daar heeft het bedrijf ook een truck rijden die iedere dag moet lossen in LA bij diverse klanten. Ik ben dan ook een dag met deze truck mee geweest om te zien hoe dat er aan toe gaat. Zo ben ik bij een van de grootste supermarktketens Trader Joe's geweest in een immens groot warehouse. Het was deze dag wel even vroeg opstaan 2uur 's nachts vertrok de truck namelijk en rond half 3 's middags waren we weer terug.

Het weekend van 24/5 was een lange weekend ook wel Memorial weekend genoemd, waarbij de meeste Amerikanen ook maandag nog een dag vrij hadden. Iedereen trok er dus op uit om van dit lange weekend te genieten. Ik had een beetje aan mijn collega's gevraagd wat de moeite waard was om naartoe te gaan. Joel stelde voor om maandag naar Santa Barbara te komen om zijn verjaardag te vieren. Dus zaterdagmorgen samen met Tony naar het vliegveld gereden om een auto te gaan huren, maar je moest schijnbaar al een week van te voren een auto reserveren. Ja weet ik veel ik denk een auto kan je altijd wel huren. Maar gelukkig was er een man die niet moeilijk deed en mij wel graag een auto wilde huren. Een prima waggie een witte toyota carolla, dus ik was klaar om te gaan. Mijn koffer achter in de kofferbak gegooid en koers gezet naar LA (Los Angeles). Een mooi ritje uitkozen lans de kust van Malibu richting LA gereden. Tegen 12uur kwam ik aan bij de kust in LA eerst even daar rond gekeken en vervolgens verder doorgereden naar Hollywood. De rest heb ik rondgelopen op de 'Walk of Fame' en een tour gedaan door Beverly Hills waar je rondrit krijgt langs alle villa's van de bekende sterren. Het werd avond dus tijd om hotel te zoeken, maar dit viel niet mee haha. Ik ben bijna 2uur bezig geweest om iets fatsoenlijks te vinden ik wist niet dat het zo druk kon zijn, dit lag er ook wel aan dat het Memorial weekend was. Uiteindelijk iets gevonden spullen afgegooid wat gegeten en de kroeg in in LA. Daar leerde ik een aantal Denen en Aussies kennen. Het was weer een mooi avondje en weer wat nieuwe mensen ontmoet. De volgende dag om 10uur weer vertrokken om even een paar foto's te klikken bij het Hollywood sign. Hiervoor moest wel even een berg op geklomen worden, maar dan had je ook direct een mooi uitzicht over LA. Daarna doorgereden naar de Universal studio's waar veel bekende en films opgenomen worden. Het was er natuurlijk super druk, maarja ik dacht ik ben toch maar in mijn eentje dus daar pas ik nog wel bij;) Af en toe was het wel lang wachten voor de attracties en shows, maar dat was het wel waard. Aan het eind van de dag had ik alles gezien inclusief alle sets van CSI, Hannibal en andere bekende series en films. Ik wist ook niet dat echt alles nep was. Echt alle huizen e.d. uit films en series staan daar gewoon nagebouwd. Het was zeer interessant om alles een keer gezien te hebben. 's Avonds ben ik terug gereden naar Oxnard om daar te slapen. De volgende dag maandag 26/5 ben ik op tijd vertrokken naar Santa Barbara, om daar Joel zijn verjaardag te vieren op zijn boot. Het was prachtig weer in Santa Barbara en een super mooi stadje, het doet een beetje denken aan een Spaans kust plaatsje. Deze dag heb ik me prima vermaakt een beetje op een paddle board langs de kust gevaren en zelf vis gebakken op de boot met natuurlijk een lekker koud biertje erbij. Later die dag heeft Joel en zijn vriendin me alle mooie dingen in Santa Barbara laten zien. Ik had dus een gratis tour haha. 's Avonds ben ik weer terug gereden naar Oxnard en de volgende dag mijn auto weer ingeleverd. De andere dagen heb ik verder aan mijn project gewerkt en ben ik nog een paar keer mee geweest met de lokale truck mee geweest om bestellingen af te gooien. Donderdag29/5 zou Lane me weer komen oppikken, dus dan zou ik weer met hem mee gaan terug naar Arcata. Lane kwam 's morgens aan. 's Morgens eerst het rondje mee gedaan langs alle kassen en velden. 's Middag had ik een afspraak met een plaatselijk truckdealer om een prijs opvraag te laten maken. Tegen een uur of 5 was Lane weer terug op kantoor en was het weer tijd om afscheid te nemen. Er stond weer een terug reis van z'n 2uur op het programma richting Arcata. Deze keer mocht ik voorin de cockpit zitten naast de piloot erg leuk om dit een keer mee te maken en vooral in de USA waar je nog van het mooie landschap kunt genieten. Eenmaal aangekomen in Arcata was het wel weer even wennen het was er erg koud voor mijn gevoel haha, ik was wel een andere temperatuur gewend na deze dagen. De volgende dag moest er hier weer gewoon gewerkt worden. Nu heb ik mijn eigen plek gekregen in de sales office waar ik mooi kan werken aan mijn opdracht. Ik ben benieuwd wat er verder weer op het programma staat, dat is voor jullie weer in mijn volgende verslag te lezen.

De groeten vanuit de V.S. aan iedereen en drink nog een extra biertje


Tot snel

Berry

  • 31 Mei 2014 - 15:20

    Tante Jacqueline :

    Geweldig wat je allemaal mee kunt maken Berry. Je komt heel wat ervaringen rijker terug naar Nederland. Fijn dat er voor het werk zoveel mogelijkheden zijn om ervaringen op te doen! Succes weer de komende tijd en we wachten in spanning weer op je volgende verslag!

  • 31 Mei 2014 - 18:29

    Lisette Jansen:

    Hallo Berry, het is weer een heel leuk verhaal geworden. Wij vinden het fijn om jouw ervaringen in Amerika te lezen. Ook weer een stukje herkenning voor ons (LA, Hollywood). Zoals we lezen is er bijna geen een dag hetzelfde, je maakt veel mee daar en je leert ook telkens weer nieuwe mensen kennen. Ook omdat je zelf veel onderneemt, goed zo, ga zo door. Op naar het laatste gedeelte van je stage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berry

Ik ben een 3e Jaars student Bedrijfskunde & Agribusiness HAS hogeschool. Momenteel doe ik een internship voor mijn opleiding in de USA.

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 5239

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 20 Juli 2014

Internship USA

Landen bezocht: